torsdag 22 januari 2015

Matematik

Sitter mitt i natten och kan inte sova, förklaringen är att jag sov för länge idag efter jobbnatten och då blir det så knasigt, men detta gör att jag sitter och många funderingar går igenom huvudet.

 På min tid, 1992 så hade Strandskolan två olika nivåer på matematiken Särskild- och Allmän matematik, ganska fort blev min placering i den allmän mattegruppen, jag tror jag hade Lennart Nilsson i matte, men jag låter det vara osagt för jag är inte riktigt säkert. Tjugo år senare kallade eleverna denna grupp för "Särmatte". 
 Eftersom att jag hade Allmän matte är inte mina matte kunskaper så höga, men jag sitter i denna stund funderar jag på tal och vad summan av talen kan variera beroende på vad man räknar och att sex år är olika stort beroende vad talen är som ska bli summan sex.

 Jag har en vän som bloggar och i hennes blogg, som har ca 150 besökare om dagen, skriver hon utan filter, tycker hon att "Knut Knutsson" är ett svin så skriver hon ut det. Linda Lagom tycker inte om konflikter, mitt välbefinnande störs av att jag har saker otalt med andra människor. Just nu har jag en del saker som jag anser är outredd och jag känner att det tar energi från mig, som ett litet, litet sår där blodet siprar sakta ut. Detta är med människor som jag egentligen inte har någon som helst relation med, såna som jag inte alls bryr mig om, men jag störs av att vi tycker olika iallafall och jag känner att jag måste förklara mig för alla som inte tycker samma som mig. 
 En status på FB handlade om varför vi inte vill blotta våra mindre trevliga tankar till andra människor och givetvis kom dessa präktiga kommentarerna om att alla måste ha någon att tala med, en riktig vän de finns där och är mottaglig för oss.. 
Ibland blir jag så less detta, jag tror det bara är Bullshit, jag har då ingen jag kan lätta hela mitt hjärta till och jag tror helt seriöst att jag kommer aldrig att vilja ha någon som ska veta allt om mig och det betyder inte att jag inte litar på mina fantastiska vänner.
 I söndags öppnade jag några av mina inre dörrar till en mycket go vän, samma dag några timmar senare för jag en fråga hur jag jobbade nästa helg, ledig skrev jag sen fick jag ett foto på en bekräftelse av en hotellövernattning med SPA-paket. Inga följdfrågor bara ett tecken på att min kära vän visste vad jag egentligen behövde just nu och gjorde det enkelt för mig att bara komma med, helt underbart ska det bli, planen är gym, spa, cg´s, bio och vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar