fredag 16 januari 2015

Hollys öron

Hundar med stora, tunga hängöron har ibland problem med sina öron, det samlas massa geggamojja i deras hörselgångar som till sist blir bakterier eller massa svampar, Holly lider ju samtidigt av viss allergi/exem så vi får behandla hennes öron då och då. Som tur var "hittade" veterinären bara svamp i Hollys fina öron som betyder att vi behandlar med öronrengöring och speciella örondroppar i tio dagar och sen blir det en återkontroll för att se om vi fått bort svampen.
 Flex fick multiresestenta bakterier i sina öron och det är varken en rolig eller gratis behandling...Eftersom jag hade med mig Gina passade jag på att väga henne, tyvärr hade hon gått ner 1.6 kg, kan bero på att hon får mat tre gånger om dagen och närmar sig löpet.

 Jag väntar på kallelse till min introduktionshelg inom hemvärnet, tror det skulle vara V7 i Kalix/Grubbnäsudden och att vi skulle få ut all utrustning från Boden, nu är det snart på riktigt för V9 är det övning i fyra dagar. Förbannat otur att det kommer att vara löptider då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar