måndag 13 januari 2014

Årsmöte

nu är år 2013 färdigt för att redovisas till alla medlemmar som är intresserade att ta del i vad föreningen de är medlem i har haft för sig under 2013. Verksamheter och årsplaneringen för alla fyra sektorer, bokslut, valberedningens förslag, dagordningen och inbjudan har gått ut till alla våra medlemmarna, 48 stycken medlemmar är vi.
 Föreningslivet tycker jag om, i allafall på den nivån att man inte behöver ha anställda som man måste ha ansvar, ekonomin gillar jag inte heller att sköta, trots att det är jag som är ytterst ansvarig i vår förening, men jag litar på "min" kassör :)
 Jag har tackat ja för omval för 2014, det blir fjärde året jag sitter som ordförande och jag känner ännu att jag har lust och ork att förändra och förbättra vår klubb. Jag tycker att för varje år har vi blivit bättre och vi har utvecklats i bredden till vår klubb, nya medlemmar och mer tävlande medlemmar. Det jag känner att jag vill förbättra till 2014 är att bredda verksamheten ännu mer, få fler medlemmar engagerade, visa allmänheten vad vi gör och hur vi jobbar med våra hundar, få folk att vilja träna sina hundar och att människor ska lära sig mer om hundar.
 Hunderiet är mitt stora intresse, det är min energikälla. Jag älskar känslan när man har tragglat ett moment och från början känn det helt omöjligt och efter tusen träningar sitter det, perfekt alla delmomenten sitter perfa, den känslan är till och med bättre än.... allt!!!
 I morgon kör jag igång med lydnadsträningen på allvar, privat träning med en egen instruktör i lilla Överkalix med en så låg kostnad som 100 kronor, det är unikt!!! och en förmån alla våra medlemmar vi har till och med tillgång till en inomhuslokal, Galet!

Nu ska jag pälsa på mig massa vinterkläder och ta mig en promenad, det behöver jag och hundarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar