torsdag 9 januari 2014

Vardagen

Då var jullovet slut, Tack för det :)
 Välkommen vardagen, nu har jag mina sötebrödsdagar igen, barnen åker till skolan och jag får göra vad jag vill i sex timmar, snacka om lyxliv. Idag var tanken Lappberget och skidor jag hade tänkt utmana mig själv med att ge mig på tre kilometers spåret i Lappberget, nu harvar jag på runt 1.5:an, vilket är helt okay, den slingan har lagom stora, branta backar jag klarar av att skata uppför dem utan att mista flytet i åkningen. När jag kommer ut på morgonen för att skjutsa barnen till skolan hade det ju garnsnöat i natten och drivit litegran så Lappberget fick vänta jag var tvungen att skotta gården, min älskade blir så irriterad på mig om jag "packar fast" snön då jag kör fram och tillbaka med bilen på nysnön.
 Efter skottningen kom Carolina och Alve förbi på kaffe och surr, alltid lika trevligt att surra av sig.


Efter Carros besök såg soffan oförskämt skön ut, men jag tog mig iväg till Lappberget för att mötas utav denna skylt, rackarns synd, men snö vill jag ha så inget att gnälla om. Nu är klockan två och mina grabbar kommer från skolan, jag köpte wienerbröd när jag handlade idag så det blir mellanmålet idag, vi ska fira årets första skoladag.
 Torsdag det betyder hockeyträning och "friskvård med din hund"...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar