måndag 27 januari 2014

Måndagsbestyr

När posten har kommit och Ica- och Konsum bladet är läst så görs matsedeln för veckan, sex maträtter skrivs upp och handlingslistan görs efter maträtterna, en lite besparning blir det med storhandling och matsedel. Denna vecka ska vi prova på GI alternativ, spännande! Handling står också på schemat under måndagen, ju mer som betas av och planeras på måndagen desto lättare blir resterande vecka. Undra om detta är kvinnligt eller finns det män som planerar hela veckans måsten? Min gör det då inte...
Sen ska alla veckans läxor, prov, träningar, matcher och idrottslektioner kollas upp, idag missades Lucas gympa för han hade bytt grupp, miss av mig! Vardagen lunkar på och vi med den, ibland gör den mig alldeles matt.
 Mina klassiska skidor är inlämnade på Larsons Järn för vallning, min tanke var att gå "vallningskurs" med Hasse men det är enklare och går fortare att lämna in skidorna, nu när jag ska prioritera tid :) Idag har jag varit efter skoterspår längs in på Halljärv och det var bättre glid bak än fram, vilket i sin tur ger mer träning. Skatningen har kommit på efterkälken eftersom det har varit så kallt och jag kan inte ha med mig alla tre hundarna på Lappberget samtidigt, men imorgon ska skate prioriteras, kanske jag nyttjar dusch och bastu på Lappberget efter skidturen?! Jag tror inte jag har något inplanerat imorgon???
Fysen är igång med Gina, men när ska jag komma igång med lydnadsträningen på riktigt?! nu kör jag några pass utan egentligen plan, bara tar linförigheten utan mål... JAG BEHÖVER EN SPARK I ARSLET!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar