torsdag 2 januari 2014

Årskrönika 2013

Årskrönika 2013

När jag ser tillbaka på 2013 kommer jag bara ihåg hundträning och pappas sjukdom och bortgång.
"Vi" drabbades ju av ännu mer sjukdomar, Sara blev jättesjuk i sin astma och höll på att stryka med på vägen mellan Morjärv och Kamlunge, men repade på sig och fick nya mediciner och fick under året ordning på sin astma.
 
Jag satte upp höga mål med Gina, det var många som tyckte att det var för höga mål, att jag/vi skulle ha svårt att nå upp till dem, LP1 och 2 och uppflytt till lägreklass i spår, MH:et skulle också göras och få godkänd på. På grund av få anordnade MH:n blev det en helg som på lördagen var det en tävling i brukset i Kiruna och söndagen ner till Åsele, 142.7 mil, herre gud jag var ju inte riktigt klok :) Men vi fick godkänt på Ginas mentalitet och klassvinnare i Kiruna med uppflytt i spåret, så alla milen i bilen var värt allt slit.
Eftersom pappa blev så akut sjuk slog det omkull mig ganska rejält, från att vara kärnfrisk till död på mindre än 10 veckor är lite svårt att bearbeta så hundträningen låg under sommaren inte alls som prio ett, två, tre eller tjugotre... På höstkanten kände jag mig redo för att ta upp hundträningen och min underbara fina Gina ställde upp, lät mig lyckas och vi plockade hem LP2 på tre tävlinga av tre möjliga, tyvärr ingen klasseger, men ändock! Jag är nöjd, grät för allt slit och skit som varit hela vägen hem från sista tävlingen i Piteå.
Det är alltid roligt att få knäppa folk med massa åsikter på näsan och känslan att lyckas trots allt är otroligt skön.

Fler händelser under 2013
Sönerna lärde sig åka slalom, massa hockeymatcher runt om i norrbotten, Bon Jovi i Sthlm med goda vänner, skogen, massa kramar med min underbara familj, lärde mig sticka tjocksockor, skoterturer utan pulka, soldagar på Fåris och poolen, arbetet är lika roligt än, ännu ett år som idealvikten inte nåddes, motionerat vidare utan något lopp inbokat, Matilda börjar gymnasiet i Kalix, alla fyra barnen utvecklas och det går bra för samtliga inom skolvärlden...

Det var det om 2013 nu får vi lägga det till handlingarna och se vad 2014 har att erbjuda :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar