söndag 26 januari 2014

Ibland tar det tid

... att komma till insikt och att leva efter den insikten man kommit fram till. Det är inte säkert att jag lever efter det jag kommit fram till den här gången heller, men med att man blir uppmärksam på något blir det lättare att försöka göra om sitt tänkande och levnadssätt.
 Jag har tagit ett beslut att dra ner på mina aktiviteter under kvällstid min tid kommer sen, tiden då kvällarna är obokade kommer. Nu är det så att jag bokar upp mig, men måste avboka det mesta och det skapar en en frustration hos mig och många andra, jag vill inte vara den som bokar mig å allt men ändå inte kommer!!! Det händer så ofta att jag dubbelbokat mig och måste ställa in och sen blir det stress och dåligt vad man väljer att göra, sinnestämmningen blir dålig. Jag vill inte vara den som man vet lovar men inte håller... då måste jag försöka förstå att det är bättre att säga NEJ innan, för det är bättre och ärligare.
 Jag känner mig så trött nu för tiden så jag måste dra ner på tempot.

 Sista dagen med soppan och det har gått bra fram till Dag 5, fram till då fick jag äta frukt, sen blev det lite trist och började växa i munnen varje gång soppjäveln skulle ätas :/ Enligt det där skulle man kunna gå ner mellan 4.5-7 kilo å en vecka eftersom man "renade" kroppen fram slaggprodukter. för mig blev det inte -7 kg utan fyra, jag tror det beror på att jag åt för lite av soppan?! Imorgon börjar en ny vecka och jag måste fundera ut fortsatt kost, medvetenhet gör det möjligt att lyckas! Jag har med mig två kompisar som startat upp samtidigt som mig och vecka två planerar vi ihop och har chatt på facebook för att peppa varandra.

Sköna söndag idag och på schemat står varsitt kalas för pojkarna och promenad för mig och hundarna,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar