tisdag 21 januari 2014

Dag 1

Måndag, gick över förväntan. Matilda lagade familjens middag så den frestelsen kunde jag undvika :)
Tre gånger åt jag soppan, men med olika kryddor var det helt okay ville inte spy av den, det är ju positivt!
Sockerberoendet suger i kroppen nästan 24/7, på jobbet hade den gulliga dag personalen sparat tre bitar "Tigerkaka" till oss, åhhhhh vad det hade varit gott till kvällskaffet kakan doppandes i kaffet så den mjuknar och smälter i munnen tillsammans den kaffesmaken, *jag dräglar* :/... men jag avstod, gömde kakorna bakom några gamla scheman längst bak på köksbordet i personalrummet sen blev det fullrulle så jag hann faktiska glömma dessa tills NU.
 Tyvärr har jag ballat ur med skidorna, eller egentligen så var det kylan som stoppade mig och nu är det mycket varmare ute och jag känner mig lite piggare idag med förkylningen och imorogn blir jag långledig, helt perfekt! Jag har en lite lust att åka till Gällivare med Gina och mina skidor, känns ensamheten en natt eller två. Men det kan ju ha ändrats till imorgon eller nästa vecka!

 I kväll ska jag på en föreläsningen "Föräldrarskap", jag tycker det är intressant med föreläsningar. Man får lite energi och inspiration vardagen av att lyssna på engagerade personer! Sen väntar jobbnatt och lite soppa och grönsaker :)

1 kommentar:

  1. Intressant med soppan Linda :) Gör man den själv? Det är verkligen svårt att bli av med sockerberoende. I know. Lycka till!

    SvaraRadera