måndag 20 januari 2014

"Sjukhusdieten"

Soppa hela dagen lång, för nu ska jag detoxa mig från socker och dåliga vanor.
I sju dagar ska jag äta en soppa gjord av morötter, selleri, krossade tomater, paprika, purjolök, haricot verts, nudlar och kycklingfileer förutom soppen får jag på vissa dagar äta frukt, grönsaker, vitt eller rött kött, bakad potatis och hela tiden tänka på vatten, vatten och åter vatten. Viktminskningen under denna vecka hörs vara mellan 3-7 kilo, jag vet mycket väl att när jag återgår till "normal" kost går man upp allt bla, bla, bla... det viktiga med denna vecka är att jag ska bryta mitt sockersug, jag måste komma tillrätta med det och känner att jag måste ta till drastiska åtgärder, alltså en diet.
 Det enda som jag känner kommer ställa till denna vecka är AnnaLenas bastukväll på lördag, men jag får se till att inte dricka alkohol och ha grönsaksdipp som snacks :)
Uppdatering kommer hur det går med min diet.

Kände redan i fredags att jag var lite förkyld, i morse tok rinner näsan och jag kan inte förstå vilken snorproduktion man egentligen har? Halsen värker och jag har ont i nacken, jag vill inte bli sjuk nu, jag ska ju gå på långledigt och ska åka massa skidor... Förkylningen gör dock att jag varken är hungrig eller sugen på något eftersom smaken i munnen är väldigt dålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar