söndag 5 januari 2014

Tiden går och vi med den...

Jag föll nästan för frestelsen och lusten och lät förståndet tystna, allt var färdig fyllt i för en veckas vistelse för hela familjen på Kanarieöarna, Playa del Ingles, avresa 22 januari perfekt till min långledighet, endast 17 390 kronor. Sen kom förståndet in med sin grova höga stämma och lusten gav vika och jag raderade alltihop :/
 Klart vi inte kan åka så där hipsvips för pengar vi egentligen inte har, pengar som ska gå till toaletten i Storbäcken, när man är vuxen kan man inte tänka kortsiktigt, hade fyra skolbarn fått ledigt en vecka från skolan? Vem hade tagit hand om tre stycken hundar? Små killarna har ju inget pass? Men så gärna jag hade skitit i dessa frågor utan med tanken "Äh, det löser sig" hade jag gärna tryck på BOKA... Linda Lagom blir mer och mer den jag faktiskt är.



"Nåja, vad är väl en bal på slottet...? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles.... alldeles underbar!" Men jag fortsätter och kolla sista minuten resor och håller koll på pengarna, kanske kanske jag kan boka oss en resa till varmare breddgrader?! Jag hoppas på det iallafall! Jag vill ha eller behöver lite ombyte, jag tror alla i familjen Larsson-Eriksson-Drugge skulle må bra av en vecka i solen, vi har lite gnissel och tjafs inom syskonskaran så semester skulle alla må bra av!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar