torsdag 26 december 2013

Annandag jul.

Tog mig en ordentlig sovmorgon som uppladdning för jobbnatt. Skulle egentligen ha jobbat igår men tog föräldrarledigt med Lucas så jag skulle få vara ledig så nu jobbar jag bara en natt vilket känns bra när det är jul vill man ju vara hemma. Att jobba i natt känns helt okay ändå.
 I morgon har killarna hockeyträning inför Skoda Open som är på lördag i Kalix, gick och kolla information på Kalix UCH och fick en smärre chock, ÖIF har tre lag anmälda, två i U9 och ett i hockeyskolan, finns det verkligen matchtröjor till alla och det måste finnas vita också eftersom det är ÖIF-vit och och i hockeyskolan fanns blåa lag och ÖIF var bara bortalag och då ska de stå för andra tröjor, tur att jag har materialaren här hemma så jag får drilla honom lite, man kan ju inte komma på cup och inte ha allt iordning, men av hans reaktion visste han nog inte det, tur att han har mig :)
 Sen var det 2 minuters byten och 24 minuters matcher, det brukar inte våra tjejer och killar spela, de är van med 20 minuters match och 1 minuts byten plus att de brukar vara dubbelt så många i laget än vad de kommer att vara nu, eller nu blir de 1/3 del av lagen.
 Se hur svårt jag har att inte lägga mig och bry mig om sånt jag inte har någonting med att göra, jag är ingen lagledare eller tränare eller materialare jag är ju faktiskt bara en förälder, men glömde bort det ska inte bry mig utan att det finns de som är bättre med i matchen än jag!

 Igår började det regna, den fina vita snö vi haft har blivit en smutsig sörja som vi är van att ha i april, inte nu i december, spöregn vad är det som änder??? Henrik och mina bröder hade planerat en skotertur till Jockfall men det var ju bara att ställa in det, snön är ju nästan borta och det har regnat även idag. Är det miljöförstöringarna som blivit för stora så vårt väder är helt knasigt?
 De isiga vägarna gör att jag inte har varit ute på promenad med mina hundar eller mig själv på fyra dagar, jag vågar inte för jag är rädd för mina ben och att hundarna ska sträcka sig ordentligt. Jag skulle behöva ta mig ut i skogen ospårat på skidor så det inte är så halt för hundarna, men då är ju problemet att två av våra hundar kan man inte gå med i snö då det är kramsnö eftersom deras pälsar drar åt sig massa snö som bildar stora snöbollar som sliter och gör illa hundarna, det är bara rackel med detta.


Holly i plusgrader :/


Nu är det tredje dagen utan bråk och tjafs i vårt hem och det gör mig så lugn och glad, pojkarna leker fortfarande tillsammans med julklapparna, de spelar Wii, leker ute med deras SnowBow och avslutar dagen med legobygge, mamma hjärtat är så varmt och helt <3
 Nu är det dax att hämta Frida från Svartbyn, skjutsa Matilda till Grelsbyn och tända ljus till pappa innan klockan slår 21:00.
 *Over and out from Me*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar