tisdag 17 december 2013

Latmasken

 Tanken med förmiddagen var fullspäckad jag hade tänkt mig att hinna med promenad, styrketräning och hundträning nu sitter jag vid frukostbordet och har förhandlat bort morgonpromenaden. Det behövs så lite för att prioritera eller flytta fram mina "måsten/planer" imorse var det en liten försovning och en Lucas som lurade mig med migrän och då var irritationen ett faktum och allt kändes väldigt tungt och jobbigt samtidigt som soffan såg väldigt skön ut, dock full i hundhår. Det är mitt nya att efter barnen åkt på skolan så lägger jag mig i soffan och ser/sover till nyhetsmorgon på TV4, underbart.
 Jag tycker egentligen bättre om att promenera på kvällarna, men då blir det koppelpromenad med hundarna, jag har inte hittat någon favorit skogsväg att gå så det känns lättare att bara koppla hundarna och gå hemifrån runt Tallvik eller Bränna, jag är som alla människor ett vanedjur.
 Styrketräningen ska fortsätta på det oplanerade sättet, jag åker dit och är ca 45 minuter och växlar mellan armar, mage, ben och känner mig så duktig. Nå det kan ju inte vara till ondo iallafall?!

  Det känns som om veckans alla dagar består av hockey, tre dagar i veckan står man i den där hallen och sen är det A-lags matcher och friåkningar, oftast känns det roligt, men ibland bli det bara ett stressmoment och som igår var Lucas bara så ofokuserad och gjorde inte alls som tränare/ledaren sa, sånt tycker jag inte om. Är man på träning och det finns ledare som på sin fria tid tränar mina barn kräver jag att barnen ska lyssna och göra som tränaren säger, men Lucas styr man inte så lätt och han är lite för liten för att förstå att övningarna ska göras ordentligt och inte snabbast möjligen men jag tycker inte om det.

 Igår gick jag igenom sbk-tävlingskalender för 2014, spännande! Tanken är att vara tävlingsklar i lägre klass spår i juni, Piteå, Malmen, Boden och Skellefteå hade spårtävlingar i juni planen är då :) Det borde inte spela någon roll när snön försvinner för till juni ska vi ha hunnit träna på spåret till juni. Önskan är att kunna delta i Piteålägret första helgen i juni och välja lydnadsklass 3 och få in de momenten och starta på tävling i juli-augusti.

 * Mitt och Ginas mål för 2014 är uppflytt till högreklass spår och LP3 *

"Sikta mot stjärnorna och du når trädtopparna, sikta mot trädtopparna och du stannar på marken"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar