onsdag 25 december 2013

Julefrid

infinner sig på Norra idag, vi myser och "mollar" på precis som juldagen ska vara, vi bara är. Barnen leker med sina nya saker, Lucas sa igår "Tänk, jag fick allt jag önskat mig utom en skoterhjälm, men hur ska Tomten veta hur stort huvud jag har?!" Tänk inget tjafs eller gnäll på två dagar, det är balsam för själen det är nu alla batterier laddas till "full".
Oj vad julklappar vi hade jo, jag erkänner vi lever i överkonsumtion! I vår stora familj köper vi till alla syskon och respektive, alla syskonbarn och till våra mammor så det blir en rejäl hög klappar under granen. I år var alla samlade hos oss när Tomten kom, det var trevligt och väldigt kaosartat för pojkarna att hålla koll på vid paketöppningen, man måste hålla koll från vem alla paketen är från, alltså de som inte kommer från Tomten och att inget råkar följa med i skräpsäcken.
 Jag fick ett bidrag till nya skidor så nu ska jag köpa mig skateskidor och börja dra med Gina, Hej vad det ska gå.

 Kameran var framme hela dagen igår, fotografier finns alltid kvar och hjälper oss att ta fram minnen när vi vill återuppleva denna dag och sinnesstämningen som var julafton 2013. En bild säger mer än tusen ord. Vi är inte den familj som fotar mycket, jag kan sakna alla album jag hade förr att sitta och bläddra igenom och se gamla bilder och sedan leta i minnesbanken efter minnen från förr.
Nu när inte pappa finns med oss känner jag att det hade varit bra med fotografier på honom. Alla pratar om första julen då någon gått bort, det kändes tomt och ledsamt men på något sätt gick det "bra", iallafall när vi var tillsammans, på morgonen och kvällen gjorde saknaden sig mer påmind och när vi var på graven och tände ljus, då kändes det... "förbannades jävla skitcancer". På något sätt går tiden vidare vi fortsätter leva och dagarna kommer och går på något sätt. Värst är det ändå för mamma, vi har ju våra familjer nu och vårt liv, pappa var ju mammas liv <3

 God fortsättning på julhelgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar