torsdag 12 december 2013

Julklappar

check! eller nästan alla iallafall några kvar men det tar vi till veckan, på hemmaplan. Nöjd, jo ganska.
Jag hann med ett snabbt besök till Linda och Kent, de höll på att packa för fullt det ska fira en annorlunda jul, i ett annat land vilket vet de inte ännu vilket. Annorlunda, inget för mig just nu iallafall, jag tycker om julen. Att få vara tillsammans hela familjen och ha tid för gemenskap är så härligt, ska hinna med en tripp till Piteå också har jag bestämt.
 Äntligen har vi fått snö, blötsnö vilket är väldigt bra för skoterföret jag funderar på en ny skoter i vinter onödigt -javisst, dyrt-jajomensan, miljöfarligt -yes, farligt -kan vara MEN vilken känsla. Första vintern på väldigt länge som vi inte behöver koppla Nila-pulkan utan bara klä oss och dra iväg, underbart!
 Imorgon ska jag träffa mina gamla vänner, en av dem fyller år och vi ska luncha på Sang´s. Sen har vi nattöppet imorgon, affärerna är öppna till 24:00 och vi brukar strosa lite på Bränna under kvällen och mamma brukar köpa alla julklappar.
 Flickorna har mycket i skolan det är inlämningsuppgifter i olika storlekar i naturkunskap, samhällskunskap, historia, teknik och engelska. Pojkarna ropar "Mamma kom och ligg med mig" :) men jag har inte haft tid utan försökt hjälpa tjejerna med läxorna den det är jäkla svårt, åttan må jag klara av men samhällsprogrammet det är lite svårare. Olika avslutningar står på schemat, Lucia, hockey och basket det känns som det är lite mycket med allt, jag glömmer hälften och alla blir irriterade på min glömska :/
 Nu har hundarna ätit och jag ska klä på mig och dra på en promenad, "Tallviksrundan" (kvarn-bagar-tallviks-ring-bagar-kvarn = 3km)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar