torsdag 5 december 2013

Det var bara en dröm



Min förnuftiga sambo säger att trippen till Riksgränsen skulle bli alldeles för kall och "extrem" för pojkarna, det är för tidigt på säsongen han bromsade mig då jag fick ett sånt för impulsil att fly vardagen. Det var nog lika bra jag behöver hålla mig hemma och se på Fridas basketmatch mot serieledarna och spara pengar till julklapps inköpen. Jag visste så säkert allt jag skulle köpa, men nu vet jag inte alls om det var så bra idé det jag hade tänkt? Jag tror jag får tänka om men jag har en plan ändå med en annan plan.

Jag har anmält Gina och mig till en kurs som startar 14 januari, brukslydnadskurs - lägreklass, jag hoppas att vi blir nog med folk så den startar blir det ingen kurs får jag ha privatlektioner för någon instruktör, 100 kronor/timme, det är ju billigt! Planen är lägreklass spår i maj eller juni. Lydnadsklass 3 får vänta till högsommaren och hösten, jag tror jag ska anmäla oss på kurs i Piteå i början av juni i den grenen. Jag känner att min hundkunskap och hundträning inte räcker till när vi har kommit upp i dessa nivåer, det känns till och med som om vår stabila grund är lite ruckad nu men det kan ju bero på att det krävs mycket mer koncentration av Gina nu än tidigare och hon är ju faktiskt ganska ung ännu.

Lycka Till alla som ställer ut sina hundar i Sthlm i helgen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar