tisdag 17 december 2013

Skrattar bäst som skrattar sist

Eller så inte...
 Klockan 09:49 ringde Annlo från Björnen
-"Vi har en blek och vingklippt Lucas här på Björnen som säger att han har så jätte ont i huvuvdet".
 Lucas satt påklädd i hallen, jag såg direkt att det var migrän, men den var jävligt lömsk imorse :/
Från tio har Lucas legat i sängen gråtit lite tyst för sig själv för att höja volymen all eftersom värken ökar, sista halvtimmen ropar han "Mamma, håll för ögonen hårt så inte värken kommer in i huvudet då exploderar det". Efter ca tre timmars värk kräks han, den lilla varelsen ligger dubbelvikt och kräks tills han nästan inte orkar stå för egen kraft, toaletten måste vara rengjord och mörklagd och jag måste hålla för hans ögon riktigt riktigt hårt... min älskade lilla unge, ge mig all din värk så du slipper genomlida detta helvete!!!
 Det värsta är att inte veta vad det är som utlöser anfallen, ibland har jag tyckt att han varit extremt aktiv dagen före, men inte alltid. Ibland misstänker jag att vi slarvat med laktos och den här gången undrar jag om det kan utlösa anfall i och med att han fått feber??? Synen kan vi nog räkna bort eftersom han nyss kollat synen hos skolsköterskan. Jag blir inte klok på denna migrän, ska ring Jenny och höra med henne, hon har säker tips på lindring eftersom hon också har migrän.
 Promenader, styrketräning och hundträning kommer verkligen i skymundan då detta händer, det enda och kan och vill är att hålla för Lucas ögon och hjälpa honom på toaletten när huvudvärken blir så kraftig att han måste spy, jag har aldrig i min vildaste fantasi förstått att migrän kan vara så här hemsk att ha, det tar bort förmågan att ta hand om sig själv.
 "Mammmmmma, rädda mig, jag måste åka ambulaaaaaaans"....

Mina sjuklingar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar