lördag 14 december 2013

Lördagens lugn gör mig gott

Hela veckan har innehållit gnäll och åter gnäll, men idag har det varit en väldigt bra dag i lugn och ro inget stress eller tjafs om handskar, täckbyxor eller annat tråkigt. Frida har dragit till Övertorneå på basketmatchen, den börjar kl 17:00, men jag har tom tank i volvon och det är -20 grader så Övertorneå känns långt bort, men man ska aldrig säga aldrig...
 Isladan har vi inte heller kommit oss till, men än är det inte för sent, det var inga matcher idag så ladan står tom hela dagen, tror jag. Till och med mina skrillor verkar ha fått fötter, för jag kan inte hitta dem och tanken var att jag också skulle åka skrillor idag, men allt verkar ha en förmåga att försvinna i vårt hus :/
 Vi har varit utan kanaler på TV:n i en vecka, vi avslutade vårt canaldigital abonnemang för tre månader sen och glömde bort att fixa ett nytt så det kan gå, idag har vi varit till "Sport-Sture" och fixat så "Robban" står för TV:en i vårt hus, lättlurade som vi är tog vi något stort paket så vi får se massa filmkanaler, vi som ser så mycket på TV?!
 Gina och jag har varit på en promenad på morgonen, kallt om tårna var det och lite kyligt om kinderna, Att Gina är dålig på att gå i koppel det små dras och snosas hejvilt, allmänlydnaden är eftersatt :/.

Nä på med skrillor och aktivera sig själv och barnen någon timme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar