onsdag 11 december 2013

Pausgympa

Kommit på värsta smarta grejen, på mitt jobb har vi ett föråldrat gym men det är välfungerande maskiner så igår kom jag på den smarta idén att då jag är så tidigt på jobbet kan jag nyttja den tiden ca 15 minuter i gymrummet och göra lite benböj, bänkpress och "magvridningar", ingen uppvärmning eller nedvärming pang på kanske inte det optimala men skit samma, nu har jag ju kommit på det igår och gick på långledning så vi får ju se om det håller i sig även när jag kommer tillbaka till jobbet den 20 december.
 Imorgon ska Henrik och jag till Luleå och köpa julklappar det ska bli så roligt att åka iväg tillsammans och bara strosa runt och köpa fina saker till våra fina familjer. Inget stress och tjafs så länge jag får som jag vill :)
Julklappar vi köper massor av klappar till hela stora familjen, det är till alla syskon, syskonbarn, respektive och till våra mammor <3 Det tycker jag är bra, med presenter som man hittar som är klippt och skuren till personen och se deras förvånade och tacksamma miner på julafton är värd varenda krona och tid som man lagt ner i klappjakten, jag älskar julklappar.
 Ikväll har vi Luciafirande på förskoleklassen Björnen gossen lämnar inte könsrollen utan ska vara tomte med tomteluva och tomterock, tyvärr är byxorna för små så det blir teamsportia byxor till, världens bästa byxor. Efter Lucia måste jag ut med hundarna, tänkte på Lappberget, men vete tusen det har ju regnat hela dagen idag :/ Det är att föredra -28.2 mot detta skitväder när hudarna ska ut och fysas!
 Nu ska jag hjälpa Matilda med Nelson Mandela, ett arbete på 2-5 sidor om hans liv och hans roll i världen. Att jag blir smart som har ungar som pluggar, det är som om jag går om gymnasiet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar