måndag 9 december 2013

När julen kommer

...ska varaenda unge vara gla´ hejsanhoppsan trallelallela.
Dax att rycka upp sig, tomten kommer om 14 dagar och den som inte varit snäll får inga julklappar och jag älskar julklappar så dax att börja, eller fortsätta vara snäll :)
 På torsdag åker jag och Henrik och hjälper Tomtefar med julisarna, jag har redan "klickat" hem ett par stycken och har en ganska klar tanke med vad som ska ges. "Det blir inga många eller dyra julklappar i år" men ju mer man ser ju mer måste man bara köpa, eller hur?! Jag har dock en sambo som hejdar mig en aningen, men varje jul inser han att jag har väldigt svårt att räkna, lurar honom varje jul :)
 Björkliden är bokad, inte i december men sportlovs veckan åker vi upp, måndag-torsdag, det blir lite en chansning för det kan vara ruggit kallt där då, men miljöombyte kan vara nog så skönt, sen mår man bra av fjälluft vare sig den är förgiftad av skoteravgaser eller inte. Ska bli så roligt att åka upp och köra skoter det är väldigt många år sen sist, tror det var när jag väntade Oscar alltså april 2005, oj vad tiden går fort! Vi har varit till fjälls efter det men inte till området vid Riksgränsen och det är som svårtslaget, jag älskar dessa vidder! Hundarna blir hemma men alla tikar ska ha löpt till dess så jag hoppas att jag kan hyra ut dem lite här och där.

 Det sket sig med hundlektionen idag, livet kom emellan, H hade arbetsplatsträff med brandkåren och pojkarna hade hockeyskola så vi får ta det en annan dag. Frida den stackaren har legat däckad sen i lördags, feber och förkyld få då se om det är vår tur att bli sjuka för det var väldigt länge sen vi var det.

"Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud, men du kan hindra dem att bygga bo i ditt hår".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar