torsdag 15 maj 2014

ByggMax

Vilket stresspåslag jag fick på ByggMax igår, golv och tak skulle inhandlas och stuvas in i Volvon innan klockan 15:20, stora otympliga skivor i höjden "fågel"...
Efter mycket stress och svett lyckades Frida och jag få in allt och stänga både bakdörrar och bagageluckan. Jag kände mig väldigt malpacerad på denna typ av affär, men med hjälp hittade jag det jag betalat för, körde givetvis i den fil man inte fick parkera i och fick några arga blickar kastade efter mig.
 En snabb tutning så grindarna öppnades och sen vidare till Sensia och Fridas bassäng- och styrke/rehab träning. Medan Frida tränade passa jag på att ta en en fika, alldeles själv, en underbar fåtölj och sittandes alldeles tyst medan jag studerade alla människor som gick förbi, såg endast två Överkalixbor.


Vardags lyx

Sen shoppade vi lite saker till Frida, en vår/sommar jacka, löpartaijts och en medicinboll på 4 kilo, det var Fridas dag igår. Träningen gick bra och det var en glad Frida direkt efter träningen och vi skulle tillbaka i mitten av juni för en "koll". Nu väntar träning på hemmaplan tills det.

Idag har Oscar och jag varit på uppföljning av IUP-samtalet och genomgång av ALP-test han gjort under våren, det var finfina resultat han gjort på dessa tester, bäst var läsförståelsen med endast ett fel (väldigt stolt mamma som själv alltid haft väldigt dåligt på läsförståelsen) sen matematiken med väl godkänt och minst bra hade det gått med stavningsdelen, han missade på dubbelteckningen, men resultatet var ändå godkänt.
Min stora älskade kille.

1 kommentar:

  1. Åh känner verkligen igen mig i att vara malplacerad på typ Byggmax, Lakkapää, Beijer. Men tänker det blir mer "bekvämt" ju oftare man är där.

    SvaraRadera