torsdag 1 maj 2014

1:a flyttlasset på 1:a maj





Då har vi packat första släpet med våra saker och kört upp det till vårt blivande hem, det var alla "vinter-saker" som var först ut/bort. Det är ju så klart lite blandade känslor det här med att flytta, jag har verkligen trivas på Norra, men på vi har alltid vetat att detta hus bara är tillsvidare, Storbäcken är ett "generationshus" och nu är det Henriks tur att regera där :)
 Idag har vi roat oss med att bränna skräp, pojkarna startade upp crossen och Lucas har kört in den ordentligt för säsongen :) Sen bjöd Simon på försenad födelsedagsfika.

LABAB har varit i källaren och nu har vi klinker på golvet i tvättstugan det blev himla fint, eventuellt skulle han hinna foga imorgon och sen är det bara att åka på Ikea och köp lite tvättstugeinredning. Jag är så nöjd över min "nya" tvättstuga den kommer att bli så fin, jag retade Jenny litegran och sa att "allt är ju finare än rött flinggolv som flagnat".


Efter Storbäcken hann jag åka upp på "Klubben" och träna lite hund, Matilda och Linnea var också där. Det är alltid trevligare om man är några stycken som tränar, man får lite hjälp.
Gina och jag nöter vidare på "Framförgående" och det går bra, jag tänker på Kjells ord att det är bättre att hunden har ett drag ut istället för att den går och lufsar och slår åt sidorna. Därför är det helt okay att Gina skjuter iväg när kommandot "före" kommer så min högra axel håller på att dras ur led :) Sen körde jag "Hopp" där sätter hon sig lite sen och lite för nära hindret och sen är ingången lite sné så det är ganska många småsaker att rätta till innan tian sitter :) Sen tog vi lite "inkallning", både med ställande och rena släta "hiiiit", det enda jag jobbade med här var tempot, ett snabbt tempo i värsta Gina-farten.
Sen passade vi på att avlossa fem skott, två i kamplek och tre i stillhet, utan problem :)
Det blev 1 timme och 20 minuters bra hundträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar