fredag 2 maj 2014

Sensia

Frida går på sjukgymnastik hos Sensia, hennes fotleder är inte alls okay, nåja idag 2 maj har vi tid, 11:00 trodde jag eller jag var 100% säker på att det var 11:00 men enligt sjukgymnasten är det 11:30 och jag har tyvärr bokningen i bilen så jag vågar inte säga emot, ifall jag kommer ihåg fel. Det har ju hänt att jag kommit ihåg fel...
 Sensia, så här sitter vi nu och studerar svettiga människor i olika åldrar, 70-åriga damer till 15-åriga killar som promenerar/springer på löpband, eller som ligger stönandes vid någon maskin.
Efter detta besök väntar stan och lunch på mig och Matilda, Frida ska med sitt basketlag på DM här i Luleå och har förmånen att sova på hotell två nätter :)

"Tiden går aldrig så sakta som när man väntar"...

Hemma igen och det där var ju en tråkig nyhet vi fick angående Frida, hennes fotleder är riktigt illa däran, sjukgymnasten (Dan) pratar om dåliga leder förmodligen nedärvda problem från mig och Nicklas, det är ju så att vi båda två har släktingar som har barnreumatism, om vi vill kan man kolla upp reumatism enl Dan :/
Han pratade också om andra idrotter som Frida annars skulle vilja utöva OM inte fötterna håller för basketen. Jag ville bara gråta!!! Frida är 14 år hennes fotleder måste ju hålla för att kunna gå, promenera och bara vara, fatta hur mycket vi använder fotleden i våra liv :/ och sen är det inte bara fotlederna som är otroligt rörliga för Frida, alla hennes leder är onaturligt rörliga. för första gången har jag fått till  mig att vi bor på fel ställe då det gäller Fridas rehablitering, egentligen vill Dan att Frida ska träna för honom flera gånger i veckan, helt ohållbart att pendla från Överkalix för det enligt honom. Så vi ska dit om två veckor och då ska sjukgymnasten visa Frida bassängträning och styrketräning med maskiner. Tack och lov att det kommer att öppna ett gym här i Överkalix, hoppas att de ha de maskinerna som Frida behöver.
En dålig fredag, uppförsbacken fortsätter!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar