torsdag 8 maj 2014

Näsan full av snor

som om det inte räckte med en släng av magsjuka förra veckan, nej nu har jag drabbats av förkylning, det är sällan jag är sjuk men när jag väl drabbas av en åkomma så blir det som om jag drabbas av några till. Nu är blev det en dunder förkylning som jag försöker stävja med Ipren, nässpray och svartvinbärssaft. Nå ja en förkylning är ju en värdslig sak för en kvinna i sina bästa år och med lagom hull på kroppen, jag är ju inte precis i någon farozon för lite sjukdomar som är övergående.
 Vi har en till sjukdom som härjar i huset på Norra, alla killar ligger pall av magsjuka och jag har lyckats hitta smittokällan, en ca 80 centimeter stor Adam Eriksson. Oscar är på bättringsvägen, Henrik hade en light variant men lilla Lucke Lué ligger pall och har det inte gett med sig imorgon måste jag vara uppmärksam så han inte blir uttorkad, min lilla prins har inte så mycket reserver att ta från, allt han fått i sig i 18 timmar har kommit upp inom några minuter :(

 Måste skynda mig och rätt detta om kompisbesök i förrgår, mina rara pojkar hade inte bjudit hem någon från skolan utan det hade knackat på dörren och där var en klasspolare -för som de sa "vi vet att vi inte får ha kompisar när du sover".
 Sen ska jag givetvis inte ta bort husmorssemestern! Det är inte i den min stress sitter! Jag måste bli mer effektiv och ta hand om den dötid som finns alltid här och där.

Matilda har tränat för Kjell med en Holly som var i absolut höglöpet så med det kan vi säga att Matilda känner som om det är länge till tävling, men jag tror bara att det är att träna stadga och nöta in ordkontroll med henne så är inte ett första pris så långt bort, kanske 13 juni, det är inte omöjligt. Bara Holly kommer ur löpet och blir lite mer normal igen.

 
Linda vill ha:
 



Eura Mobil 665 Hb Fiat 2,8 2004
 
Eura Mobil 665 Hb Fiat 2,8 2004

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar