söndag 11 maj 2014

Kvalificerad övertid

För en låginkomsttagare som mig?! Inte illa pinkat :)
 Att Överkalix ligger i topp med antal arbetslösa är inget vi märker inom äldreomsorgen. På grund av brist på vikarier har jag denna lördag jobbat extra, vem som ringt vilka har jag ingen aning om, tro mig det brukar vara ett jäkla spionarbete att ta redan på hur många timmar de andra timmisarna fått ihop, den sanne missunnsamheten härjar i dessa kretsar och när det kommer till kritan och man sitter en lördagkväll kl 18:20 och försöker få ut någon till natten och det samtidigt är "Crusing", marknad eller någon annan fest på gång, då lyser vikarierna med sin frånvaro. Eller är det så att vikarier också har ett liv förutom timmar på BG, jo det tycker faktiskt jag med, men då kan man inte klaga på att "de" aldrig ringer mig eller att man har mycket mindre timmar än alla andra.
 Tillbaka till mig och min kvalificerade övertid, 18:45 ringer en personal och frågar om jag vill jobba inatt, tre sekunder hann jag kasta blicken på den nyöppnade vinflaskan innan jag sa "Klart jag kommer", att få gå ut och jobba på ledig helg är inget vanligt utan de få gånger man blir tillfrågad är det bara att åka, dubbelt betalt per timme så på tio timmar tjingar jag in 2800 kronor efter skatt, yippie! Känns fantastisk då jag fått tre dagar sjukskrivning och två dagar semester under samma månad, fick förfrågan att jobba inatt, men kommande vecka har jag redan 60 timmar så jag orkade inte.

Solen skiner ute och jag har sovit till 13:00, känner mig loj/slö men tycker ändå att natten var värd sitt pris. Det blir inte många knop gjorda idag, kanske borde ta mig på en längre promenad med hundarna, har planer på "Klubben-vägen" den som är mellan Nybyn och Allsån drygt 6 kilometer och jag kan ha...... nä just det det är ju koppeltvång till i augusti.
 Magsjukan är ett minne blott och toaletterna är spritade, sängarna renbäddade och golven vaskade så imorgon väntar en vanlig vecka med skola, jobb och träningar. Oscar har bestämt sig för att börja spela fotboll, han ska utvärdera sporten efter fem gånger :)

Budget och planering för Storbäcken är gjord och det ser bra ut, vi tar ett år i taget och detta år känns det ut att vara mest att göra. Bankbesök till veckan och inköp av innertak, målarfärg, laminatgolv, tapeter, tak- och golv lister står på "have-to-do-listan". Om tre veckor har jag långledigt och då har Henrik tagit en vecka semester så tanken att härja på i SB och få till källaren och Oscars rum. Få se om det är för höga mål, men det är ju jag i ett nötskal :). Henrik har sett alldeles för mycket på "Arga snickaren" så han är mer realistisk, men är det bra eller dåligt?

Lägre klass tävlingen i Piteå har jag bestämt mig för att inte delta på, jag/vi är inte färdig med lydnadsbiten och vi har haft för lite spårträning för att jag ska känna att vi fixar ett uppflytt, eller jag tror att vi fixar uppflyttet, men då kommer vi att ha jätte mycket kvar för start i Högreklass och det var ju så jag inte skulle göra! Tanken/målet är tävling 14 juni med garanterat poäng i samtliga moment som har ett värde på över åtta. Nu stack jag ut hakan igen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar