tisdag 27 maj 2014

Det är mycket nu

Sist jag var till Storbäcken, förra söndag, kändes denna flytt nästan oöverkomlig innan den 1 augusti, hur ska vi hinna??? Allt kändes bara som ett stort kaos som jag inte hade en aning om vilken ända jag skulle börja. Idag har vi varit upp till byn igen och nu kändes det lite lugnare, ena sovrummet är helt tömt och tapeter beställs imorgon, tvättstugans tak är på plats och mer saker från Karin är borta, men.... det är ännu mycket kvar och jag känner mig så handfallen då det gäller renoveringar. Jag kan inte tapetsera eller sätta upp tak, inte klarar jag av att sätta in ett nytt golv eller bygga ett hundhus, få in den nya källardörren är jag inte heller till någon hjälp med då den ska in.
 "Var sak har sin tid" men nu känner jag att tiden börjar ta slut och vi kommer inte att hinna...


Tvättstugan m nytt klinker o tak :)


I natt har jag sista natten innan långledigheten och planen för de närmaste 9 dygnen är renovering och hundträning. Vi är anmälda till tävling, 14 juni i Malmen (Gällivare) så kontinuerlig hundträning krävs för att fixa uppflytt, men givetvis tror jag stenhårt på uppflytt. 1000 meters spår kan hon fixa och vi ligger på poäng i alla moment utom "budföring med skott", så lägreklass känns inte alls långt borta.

Jenny skulle ha "Baksmällan-maraton" kanske jag också tar den i helgen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar