onsdag 7 maj 2014

Inte en sportslig chans

Idag har jag funderat på några saker och det är det här med vardagen, alltså på min måste-göra-lista finns vissa, ganska många, saker jag känner att jag inte kan välja bort och det är:
  • Hjälpa barnen med skolan och vara en aktiv förälder
  • Laga middag
  • Plocka till
  • Tvätta kläder
  • Aktivera hundar
  • Handla
  • Sova
  • Arbeta
Jag har säkert glömt en hel del, men hur gör människor när man säger att jag har prioriterat om så nu har jag så mycket tid att göra annat, hur ska jag prioritera om? Jag tycker att jag inte hinner någonting, inte hann jag städa pojkarnas rum idag så det blev ännu ett tomt hot om att alla deras leksaker kommer att hamna i en stor svart sopsäck :/.
Dock hann jag hjälpa Frida med läxan till imorgon som egentligen skulle ha påbörjas för fem dagar sen. Hur gör människor för att hinna med allt?
Sätt bort hundarna var min "käre" sambos förslag, så med det hann jag med en mindre utbrott om mina hundar som "bara" tar min tid mellan 08:00-14:00 när alla andra är på skolan, men det kanske är då alla andra gör sina hushållssysslor?
Mina husmorssemestrar tar de tid från min vardag? En väns bekant hade filosofin att man aldrig "semestrar" utan något av sina barn, det kanske är en klok tanke, jag åker några gånger per år på små resor utan min familj, kanske om jag åker med dem så blir det färre resor och mer hemmatid. Är det hemmatid jag behöver? Vill jag prioritera hemmet? Barnen vill jag ju prioritera, så klart.
 Om ni har tips till mig får ni gärna höra av er till!

1 kommentar:

  1. Jag tror inte att du får mer tid för att prioritera bort s.k "husmorssemestrar". Det är ju mer tid i vardagen du behöver och det får du ju inte automatiskt för att hoppa över en kul helg med dina vänner? Eller an avkopplande fjällresa där du laddar batterierna? Nä, det köper jag ej, det är viktigt att må bra i sig själv för att orka med alla fmailjemåsten (även om det oxå är roligt såklart och barnen är viktiga!) Prioritera inte bort det som får dig att må bra :) Ses snart! ;)

    SvaraRadera