söndag 4 maj 2014

Söndag

En del av mina "gamla" vänner och jag var ut igår, middag på Sang´s och sen pub på GA med "Trubadurskan" som livemusik. Det var trevligt som tusan, det är länge sen vi setts så det blev massa uppdateringar, vi lever ganska olika liv allesammans, eftersom våra barn är i olika åldrar blir ju livet också lite olika men vi har ändå väldigt mycket gemensamt eftersom vi har ganska samma värderingar här i livet. När man har varit vänner i ca 25 år, som vi har, tänk vad mycket vi har delat tillsammans, alla barn och dop, bröllop, separationer, dödsfall och massa massa mer. Dessa personer som jag delade lördagkvällen är bland de bästa vännerna man kan ha, och de är några av de människorna som vet mest om mig och står mig absolut närmast. Sen spelar det egentligen ingen roll om vi inte setts på en månad eller tre månader, de finns här för mig och jag vet att jag kan höra av mig till dem när jag än vill! Tyvärr kunde inte de som valt att flytta härifrån vara med igår, men vi har ju en hel helg att se fram emot alldeles snart :)
 Jag träffade även en av mina nya vänner som hade saknat mig, var jag hade hållt hus i flera veckor, egentligen sen pojkarnas hockeyn slutade och då insåg jag att jag faktiskt varit lite osynlig sen dess, jag tror jag har varit lite OFF, jag har inte varit lika mycket på "ranten" på sista tiden och många av de jag umgås med är det jag som åker och hälsar på. På den sista tiden har jag faktiskt reflekterat över det, att det oftast är jag som åker till "dem". Egentligen har jag ju inget emot det, eftersom jag tycker om att "ranta", men när man är i lite sämre form så har jag även valt bort detta flackande, det har gjort mig lite trött :/

Ett annat ställe jag har varit mindre på är "Klubben", men igår var jag så illa tvungen att åka upp dit eftersom jag skulle på information och inträdesprovet för försvarsmaktshund med Gina. Vi blev godkända och nu får vi börja bevakningskursen som förhoppningsvis ska göra att vi klarar av "certprovet" och Gina får bli Tjänstehund. Nu väntar 12 veckors intensiv träning med tre andra personer, det planeras om en veckas lång utbildning i Tåme eller Grubbnäsudden. Sen ska jag anmäla mig till GU-F:en, en två veckors grundkurs i det militära, sen får vi vara med på Hemvärnsövningar och leta människor som gått vilse i skogen.
 Detta är ett av målen som jag satt upp för Gina och mig och det känns väldigt roligt att vi får börja denna utbildning.


 Hälsning och följsamhet


Hantering


Avståndslek


Uppletande


Skott

Foton: Linnea Drugge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar